רה"מ לפיד: "הושגה הסכמה בין ישראל ללבנון על הגבול הימי"

איתי גדסי No Comments on רה"מ לפיד: "הושגה הסכמה בין ישראל ללבנון על הגבול הימי"

ראש הממשלה עדכן בפתח ישיבת הממשלה כי התקבלה בישראל ובלבנון הצעת המתווך האמריקני והוסיף: "אנחנו מנהלים דיונים על הפרטים האחרונים. ההצעה שומרת על מלוא האינטרסים הביטחוניים מדיניים של ישראל, וגם על האינטרסים הכלכליים"

צילום: חיים צח/ לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, יאיר לפיד התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להסכם המתגבש עם לבנון: "במהלך סוף השבוע התקבלה בלבנון ובישראל הצעת המתווך האמריקאי להסכם על הגבול הימי בין שתי המדינות. אנחנו מנהלים דיונים על הפרטים האחרונים, כך שאי אפשר עדיין לברך על המוגמר, אבל כפי שדרשנו מהיום הראשון ההצעה שומרת על מלוא האינטרסים הביטחוניים מדיניים של ישראל, וגם על האינטרסים הכלכליים שלנו.

וידאו: עומר מירון/ לע"מ, סאונד: ניר שרף/ לע"מ
צילום: חיים צח/ לע"מ

לדבריו "יותר מעשר שנים ישראל ניסתה להגיע לעסקה הזו. ביטחון הצפון יחוזק, אסדת כריש תפעל ותפיק גז, הכסף ייכנס לקופת המדינה והעצמאות האנרגטית שלנו מובטחת. זוהי עסקה שמחזקת את הביטחון הישראלי ואת הכלכלה הישראלית.

לפיד הבהיר: "אין לנו התנגדות לפיתוח מאגר גז לבנוני נוסף, שממנו נקבל כמובן את התמלוגים המגיעים לנו. מאגר כזה יחליש את התלות הלבנונית באיראן, ירסן את חיזבאללה ויביא ליציבות אזורית.

"הצעת המתווך נמצאת עכשיו בבדיקה משפטית. לאחר שהבדיקה תסתיים נביא את ההחלטה, יחד עם שר הביטחון בני גנץ ועם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ובתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה, לדיון ולאישור".

לאחר מכן התייחס לפיד להיערכות לקליטת עולים חדשים: "לאור האירועים האחרונים ברוסיה ואוקראינה שר האוצר איווט ליברמן ושרת העלייה הקליטה פנינה תמנו שטה, יביאו היום החלטה שמוסיפה 90 מיליון שקלים לקליטת עלייה. אנחנו מצפים לעשרות אלפי עולים בחודשים הקרובים ואנחנו נערכים לכך ומברכים על כך.

"מיד אחרי ישיבת הממשלה, שרת העלייה והקליטה תקיים ועדת שרים שתמפה את הצרכים ואת ההיערכות הממשלתית לגל העלייה שעתיד להגיע לישראל".

עוד עדכן ראש הממשלה: "לממשלה תובא היום סדרה של מינויים בשירות החוץ, ביניהם מינוייה של השגרירה החדשה בתורכיה, אירית ליליאן. זהו עוד צעד חשוב בתיקון היחסים עם תורכיה שעליו אנחנו עובדים בשנה האחרונה. בשבוע שעבר נפגשתי בניו יורק עם הנשיא ארדואן, הנחינו את הצוותים שלנו להמשיך לעבוד על שידרוג היחסים המדיניים, הכלכליים והתיירותיים.

"מחר תתכנס בבריסל המועצה המדינית-כלכלית של ישראל והאיחוד האירופי. המועצה הזו לא התכנסה יותר מעשר שנים, ואנחנו עבדנו כל השנה כדי להקים אותה מחדש. המועצה תייצר הסכמים כלכליים, ושיתופי פעולה בטכנולוגיה, בסחר, במחקר ופיתוח שיזניקו את כלכלת ישראל ויורידו את יוקר המחיה".



0 תגובות